woensdag 7 november 2012

Suikerzoete cake puntjes

Suikerzoete cake puntjes.



Hey allemaal vandaag ga ik jullie laten zien hoe ik "suikerzoete cake puntjes" maak. Dit is geïnspireerd op een recept uit het tweede deel van het tijdschrift "Taarten decoreren". Geïnspireerd betekent niet nagemaakt dus ik heb mijn eigen ideeën gevolgd.

Ik begin met het bakken van een kapsel, ook wel een biscuit taart. Morgen komt er een artikel online over het maken van zo'n kapsel. Ik heb het in een ronde vorm gebakken, maar het is ook leuk om een vierkante cake te maken en dan blokjes te snijden.














Ik heb de cake in puntjes gesneden, vervolgens haal ik met een kwastje de kruimels van de cakejes. Vervolgens zet ik ze even in de koelkast om ze een beetje hard te laten worden. Ondertussen ga ik het glazuur maken. Hiervoor kan je eiwitglazuur gebruiken of, zoals ik dat doe, smeltsnoep. 















Ik gebruik een zakje groen smeltsnoep van de jumbo. Dit koop je voor 2,50 euro. Het smeltsnoep doe ik in een bakje en dat zet ik in een pan kookend water. LET OP: ER MAG GEEN WATER BIJKOMEN. Als er water bij komt gaat het klonten en krijg je het niet meer goed.














Als het smeltsnoep gesmolten is krijg een dik glazuur. Dit giet je over de cakejes.















Helaas heb ik iets te lang gewacht, waardoor het glazuur al iets hard was en ik het niet mooi over kon gieten. Dus doe het snel.













Maak nu suiker- of eiwit glazuur. Ook hier plaats voor ik deze week nog een recept. Kleur het glazuur in de gewenste kleur. Ik heb roze en blauw gekozen.














Spuit nu met een klein spuit mondje figuurtjes. Ik heb hier nog niet zo veel ervaring mee en daarom ziet het er een beetje krom uit. Over het resultaat ben ik redelijk tevreden. De smaak was echt top! Maar het te harde glazuur en de kromme lijntjes zijn niet zo top. Nu weet ik waar ik op moet letten dus; volgende keer nog beter!

Heb je opmerkingen, tips of heb je zelf iets leuks gemaakt? Ik hoor het graag.

Mail naar infoloveforcakes@gmail.com

Follow on twitter. @LoveForCakes

Like on Facebook: loveforcakess


Links: 
www.taarten-decoreren.com
https://twitter.com/LoveForCakes
http://www.facebook.com/pages/Loveforcakess/196934840442822

Geen opmerkingen:

Een reactie posten